Millions able to receive Hizbullah Hate TV



Image from Hizbullah’s Al-Manar television showing Hizbullah leader Sheikh Hassan Nasrallah.

* JP via Jeffrey Imm

Al Manure coming on you and at you:

‘Kill the Infidels, kill the Jews’ for millions of viewers!

THAICOM, a private satellite company in Thailand, has begun airing the broadcasts of Hizbullah’s Al-Manar TV. The satellite covers Asia, Australia, Africa, the Middle East, and most of Europe.

The Thai satellite has significantly boosted the resonance of Al-Manar’s propaganda messages around the world, said the Intelligence and Terrorism Information Center (ITIC) in Herzliya, Israel. “This is an outrage,” said ITIC head, Dr. Reuven Erlich. “Other satellites have stopped airing Al-Manar, so Hizbullah has found a way round it.”

Approached by The Media Line THAICOM said it is considering its response and will only offer a formal reaction over the weekend. However, company sources said the decision to transmit Al-Manar broadcasts was a “purely business decision, which had nothing to do with politics.”

THAICOM considers Al-Manar programming as “news and entertainment,” the sources said.

* Sure. Islamic ‘entertainment’:  Hatred, conspiracy BS, beheadings, fiery sermons by deluded headbangers, incitement: everything that comes with the mental baggage of the ‘RoP’

The United States’ Department of State decided in December 2004 to add Al-Manar to its Terrorist Exclusion List. Since then, the European satellites Hispasat and Eutelsat have ceased airing the station’s broadcasts.

“It’s a war. Al-Manar is Hizbullah’s main communication tool, through which it spreads anti-Israeli, anti-Semitic, and anti-American incitement. It spreads Hizbullah and Iranian values of radical Islam,” Erlich explained. He added that the fact that Al-Manar can now be seen in south-east Asia, means that Indonesia and Malaysia, two countries with a large Muslim population, are open to its messages of hatred.

In the past few years since the European satellites stopped airing Al-Manar, the station could only be seen via two Arab satellites: Nilesat and Arabsat. The former is an Egyptian-owned satellite, which broadcasts to the Middle East, North Africa, and a few countries in southern Europe. The latter is a pan-Arab satellite, with approximately the same reach.


Comments are closed.

Looking for something?

Use the form below to search the site:

Still not finding what you're looking for? Drop a comment on a post or contact us so we can take care of it!